وبدا-روابط عمومي دانشگاه
دكتر احمدي از پياده سازي نظام آموزش تركيبي در اورژانس 115 استان خبر داد
دكتر جلال احمدي در اين خصوص گفت: در اين شيوه كه براي آموزش مداوم كاركنان اورژانس دانشگاه بيرجند انتخاب شده، آموزش هاي مجازي و حضوري، با استفاده از رويكردهاي نوين آموزش پزشكي، باهم تلفيق شده است.
وي افزود: در اين شيوه انتخابي، با دراختيار گذاشتن محتوي آموزش مجازي و بحث همزمان در گروه هاي شبكه هاي اجتماعي شروع و با برگزاري جلسه رفع اشكال و آزمون الكترونيك حضوري ادامه يافته و با تشريح پاسخ سوالات آزمون و بازخورد مستقيم به شركت كنندگان پايان مي يابد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه با قدرداني از همكاري مركز توسعه مطالعات آموزش و مركز آزمون هاي الكترونيك دانشگاه در طراحي و اجراي اولين دوره آن افزود: انتخاب اين نظام آموزشي، در تعامل مشترك با معاونت آموزشي دانشگاه و در راستاي تسري طرح تحول و نوآوري آموزش پزشكي و اجراي سياست هاي مجازي سازي و سنجش آزمون ها در اين طرح است.
دكتر احمدي تكميل سند توسعه نظام آموزش تركيبي فوريت هاي پيش بيمارستاني و عقد تفاهم نامه با معاونت آموزشي براي اجراي آن را از برنامه هاي آتي معاونت درمان عنوان نمود.
يادآور مي شود اولين دوره آموزش تركيبي با عنوان كارگاه تركيبي آموزش پروتكل هاي آفلاين پيش بيمارستاني هفته گذشته، در مركز جامع آزمون هاي الكترونيك دانشگاه برگزار و در اين شيوه، از رويكردهاي مختلف يادگيري الكترونيكي، همراه با بهينه سازي آموزش هاي حضوري، به كارگرفته شد.
سرپرست مركزمديريت حوادث و فوريت هاي دانشگاه نيز در اين خصوص گفت: شيوه اجراي اين كارگاه تلفيق روش هاي كاربردي آموزش مبتني بر تكنولوژي و يادگيري الكترونيكي دركنار بهينه سازي آموزش هاي حضوري رايج، به منظور فراگيري پايدار است
دكتر سيد محمدرضا حسيني افزود:براي اجراي اين كارگاه ابتدا محتوي آموزشي از طريق سايت مركز فوريت هاي پزشكي پيش بيمارستاني دانشگاه، در اختيار كاركنان قرار گرفته و همچنين كاركنان با استفاده از فرصت بحث در مورد پروتكل هاي آموزشي در شبكه هاي اجتماعي كه توسط يكي مدرسين هدايت مي شد، به طرح اشكات و سوالات خود در مورد پروتكل هاي درماني پرداختند
وي با اعلام اينكه از ميان اين بحثها، 17 مورد نكته نظر اصلاحي در مورد پروتكل هاي منتشر شده نيز استخراج گرديد. خاطرنشان كرد: پس از مرحله آموزش مجازي، كاركنان در مركز جامع آزمون هاي الكترونيك دانشگاه حضور يافته و جلسه رفع اشكال حضوري، برگزار گرديد.
سرپرست مركزمديريت حوادث و فوريت هاي دانشگاه با بيان اينكه در ادامه آزمون الكترونيك حضوري از پروتكل ها برگزار و بلافاصله پس از آزمون، نمرات كاركنان به همراه تحليل آزمون در اختيار آنان قرار گرفت افزود: پس از آزمون نيز سوالات و پاسخ هاي صحيح توسط مدير، معاون، مسئول آموزش مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي و با حضور كليه شركت كنندگان مورد بررسي قرار گرفت و ضمن بازخورد مستقيم به شركت كنندگان، سناريو هاي واقعي با بيان تجربيات مجريان به بحث گذاشته شد.
دكتر حسيني با بيان اينكه در فوريت هاي پزشكي، آموزش تعداد زيادي از مهارتهاي عملي و ارتباطي، دركنارحيطههاي تئوري مورد نظر است. گفت: با توجه به سرعت رشد تكنولوژي آموزشي و افزايش اهميت توسعه توانمندي هاي كاركنان، استفاده از رويكرد هاي جديد آموزش پزشكي، بيش از پيش نياز است
وي در پايان اظهار داشت: مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در نظر دارد در راستاي بهبود خدمات فوريت هاي پيش بيمارستاني، فعاليت هاي آموزشي خود را گسترش داده و با همكاري حوزه هاي مختلف دانشگاه توانمندي هاي تكنسين هاي اورژانس پيش بيمارستاني را ارتقا دهد.
نظر دهید