وبدا-روابط عمومي دانشگاه
دكتر ميري: نيازاصلي و واقعي نسل جوان و جامعه ما فرهنگ و فرهنگسازي است
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، در ادامه برنامه هاي دانشگاه در چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، گفتمان اجتماعي چله انقلاب با موضوع زماني براي انتقال ارزش هاي انقلاب اسلامي در امتداد نسل ها ويژه كاركنان و اساتيد دانشگاه به ترتيب در روزهاي 16 و 17 بهمن ماه سالجاري با سخنراني دكتر محمدرضا ميري رئيس دانشكده بهداشت، سيده فاطمه رحيمي مربي و عضو هيئت علمي و اعظم يوسفي دانشجوي كارشناسي ارشد آموزش بهداشت به عنوان نمايندگان سه نسل انقلاب و دهه هاي شصت و هفتاد در سالن شهيد دكتر رحيمي و سالن فجر دانشگاه برگزار شد.
رئيس دانشكده بهداشت در اين گفتمان هاي اجتماعي به ارائه مهمترين مكانيزم هاي انتقال ارزش هاي انقلاب اسلامي به نسل سوم انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب اسلامي و ارزشهاي ديني رابطه متقابل با يكديگر دارند، حيات و بالندگي ارزشهاي مرهون كوشش ديني مردم و جنبش الهي ملت ايران دستاورد جوشش ارزشها و معنويات است و ماندگاري اين دو در تعامل با يكديگر است.
رئيس دانشكده بهداشت در اين گفتمان هاي اجتماعي به ارائه مهمترين مكانيزم هاي انتقال ارزش هاي انقلاب اسلامي به نسل سوم انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب اسلامي و ارزشهاي ديني رابطه متقابل با يكديگر دارند، حيات و بالندگي ارزشهاي مرهون كوشش ديني مردم و جنبش الهي ملت ايران دستاورد جوشش ارزشها و معنويات است و ماندگاري اين دو در تعامل با يكديگر است.
دكتر محمدرضا ميري با اظهار اينكه افول نسبي ارزشهاي اسلامي در نسل جديد و كمرنگ شدن فضايل وكمالات اخلاقي در دهه اخير، دغدغهاي است كه نميتوان از ديده پنهان داشت اضافه كرد: ارزشهاي انقلاب اسلامي در دو نسل قبلي به بركت اقتدار معنوي و انفاس قديمي حضرت امام خميني(ره) و تأثير فضاي روحاني و ملكوتي دفاع مقدس در دو دههي انقلاب سير صعودي داشت. نگراني و دغدغههاي كنوني نسبت به نسل سوم، به دليل كمرنگ شدن ارزشها و احيانا جايگزيني برخي ضدارزشها به عنوان ارزش در جامعه است.
وي ادامه داد: ما بايد گام چهارم انقلاب را كه گام نوسازي و تحول معنوي و اخلاقي است، برداريم و در جامعه به يك معنا اين حركت از همه حركتها دشوارتر است و خيلي سخت است، برداريم... ما بدون يك تحول اخلاقي عميق و گسترده نخواهيم توانست عدالت اجتماعي را آنطوري كه موردنظر اسلام است انجام دهيم.
استاد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشگاه با بيان اينكه گرايش به اسوه و اسطورهها و توجه زياد به نخبگان و قهرمانان تاريخي يك از خصلتهاي روحي دوران جواني است گفت: از اين رو تبليغ و معرفي سيرهي اخلاقي و تربيتي پيامبراكرم(ص) كه قرآن كريم او را به عنوان يك سرمشق نيكو به مومنان تاريخ انسانيت معرفي ميكند و نيز ساير ائمه معصومين بايد در اولويت تبليغات ديني باشد و سپس معرفي كامل بزرگان دين و انديشمندان و فرهيختگاني كه عمر خود را در خدمت به مردم، دين و دنياي علم و تمدن گذراندهاند ميتواند براي جوانان منشأ رشد و كمال صفات ارزشمند انساني باشد.
دكتر ميري با اظهار اينكه ارتباط ارگانيك و مستمر و برنامهريزي شده كانون خانواده، مساجد، حوزههاي علميه و دانشگاهها كه پايگاههاي اصلي انقلاب بودند در دستيابي به آرمانهاي فرهنگي و تربيتي؛ بسياري از مشكلات انتقال ارزشها را به نسل جديد را حل ميكند افزود: رسالت دانشگاه و حوزه در ترسيم سياستهاي فرهنگي و تربيت جوانان امروز از حساسيت و ظرافتهايي برخوردار است كه غفلت از آنها انحراف ارزشها و استحاله معنوي را پديد ميآورد.
وي با بيان اينكه بدون ترديد نياز اصلي و واقعي نسل جوان و جامعه ما فرهنگ و فرهنگسازي است و اين حقيقت را نميتوان كتمان كرد گفت: از اين رو شايسته است كه مديران براساس نظريات دقيق كارشناسي صحيح، بدون تنگنظري يا افراط و تفريط نيازهاي فرهنگي جامعه را بشناسند و با پرهيز از نگرشهاي مقطعي يا تك بعدي همراه با واقعبيني و آرمانگرايي، ارتقاء سطح فرهنگ و رفاه عمومي توام با حفظ شعائر اسلامي، رفع فقر و فساد و تبعيض از راه ترويج آموزههاي ديني را در عمل به نسل جديد نشان دهند.
دكتر ميري با تاكيد بر ولايي گرايي و بيان اينكه كارنامه درخشان و موفق انقلاب و رويش ارزشهاي اسلامي مرهون اطلاعات از امام و رهبري و نهادينه شدن فرامين و راهبردهاي اين بزرگوار است گفت: تبلور ساير ارزشهاي اخلاقي در پرتو رهبريهاي حكيمانه ولايت فقيه و اطلاعتپذيري مردم و نهادينه شدن و قانونمند ساختن راهبردها و راهكارهاي فرهنگي اين مقام منيع در سطوح مختلف جامعه امكانپذير است.
وي ادامه داد: ما بايد گام چهارم انقلاب را كه گام نوسازي و تحول معنوي و اخلاقي است، برداريم و در جامعه به يك معنا اين حركت از همه حركتها دشوارتر است و خيلي سخت است، برداريم... ما بدون يك تحول اخلاقي عميق و گسترده نخواهيم توانست عدالت اجتماعي را آنطوري كه موردنظر اسلام است انجام دهيم.
استاد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشگاه با بيان اينكه گرايش به اسوه و اسطورهها و توجه زياد به نخبگان و قهرمانان تاريخي يك از خصلتهاي روحي دوران جواني است گفت: از اين رو تبليغ و معرفي سيرهي اخلاقي و تربيتي پيامبراكرم(ص) كه قرآن كريم او را به عنوان يك سرمشق نيكو به مومنان تاريخ انسانيت معرفي ميكند و نيز ساير ائمه معصومين بايد در اولويت تبليغات ديني باشد و سپس معرفي كامل بزرگان دين و انديشمندان و فرهيختگاني كه عمر خود را در خدمت به مردم، دين و دنياي علم و تمدن گذراندهاند ميتواند براي جوانان منشأ رشد و كمال صفات ارزشمند انساني باشد.
دكتر ميري با اظهار اينكه ارتباط ارگانيك و مستمر و برنامهريزي شده كانون خانواده، مساجد، حوزههاي علميه و دانشگاهها كه پايگاههاي اصلي انقلاب بودند در دستيابي به آرمانهاي فرهنگي و تربيتي؛ بسياري از مشكلات انتقال ارزشها را به نسل جديد را حل ميكند افزود: رسالت دانشگاه و حوزه در ترسيم سياستهاي فرهنگي و تربيت جوانان امروز از حساسيت و ظرافتهايي برخوردار است كه غفلت از آنها انحراف ارزشها و استحاله معنوي را پديد ميآورد.
وي با بيان اينكه بدون ترديد نياز اصلي و واقعي نسل جوان و جامعه ما فرهنگ و فرهنگسازي است و اين حقيقت را نميتوان كتمان كرد گفت: از اين رو شايسته است كه مديران براساس نظريات دقيق كارشناسي صحيح، بدون تنگنظري يا افراط و تفريط نيازهاي فرهنگي جامعه را بشناسند و با پرهيز از نگرشهاي مقطعي يا تك بعدي همراه با واقعبيني و آرمانگرايي، ارتقاء سطح فرهنگ و رفاه عمومي توام با حفظ شعائر اسلامي، رفع فقر و فساد و تبعيض از راه ترويج آموزههاي ديني را در عمل به نسل جديد نشان دهند.
دكتر ميري با تاكيد بر ولايي گرايي و بيان اينكه كارنامه درخشان و موفق انقلاب و رويش ارزشهاي اسلامي مرهون اطلاعات از امام و رهبري و نهادينه شدن فرامين و راهبردهاي اين بزرگوار است گفت: تبلور ساير ارزشهاي اخلاقي در پرتو رهبريهاي حكيمانه ولايت فقيه و اطلاعتپذيري مردم و نهادينه شدن و قانونمند ساختن راهبردها و راهكارهاي فرهنگي اين مقام منيع در سطوح مختلف جامعه امكانپذير است.
در ادامه اين خبر فايل مطالب ارائه شده فاطمه رحيمي و اعظم يوسفي از اساتيد و دانشجويان دانشكده بهداشت و همچنين مطالب كامل دكتر ميري در ارتباط با موضوع گفتمان تقديم بازديدكنندگان ارجمند سايت مي گردد.
مهمترين مكانيزم هاي انتقال ارزش هاي انقلاب اسلامي به نسل سوم انقلاب اينجا كليك نماييد.
نسل سوم حلقه واسط و مهم در فرآيند انتقال ارزشها اينحا كليك نماييد.
ارتباط متقابل نسل هاي انقلاب اينجا كليك نماييد.
کپی لینک کوتاه خبر:
نظر دهید