وبدا-روابط عمومی دانشگاه
قوانین و مقررات دورکاری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه
در خصوص رفع سئوالات و ابهامات مطرح شده از سوی واحدهای تابعه موارد ذیل جهت رعایت
مقررات مربوطه را اعلام نمود .رعایت موارد
اعلام شده الزامی می باشد.
1ـ آن دسته از واحدهای اجرایی که زیر ساخت لازم برای انجام وظایف
کارکنان از منزل (دورکاری) را فراهم نموده اند و شغل و وظایف کارمند مشمول آیین
نامه دورکاری شود (منظور امکان انجام وظایف از راه دور امکان پذیر باشد) می توانند
با رعایت بخشنامه 374889 مورخ 99/8/27 سازمان امور اداری استخدامی کشور پس از تشکیل
کمیته ای متشکل از مسئول واحد، مدیر امور اداری و بالاترین مقام اجرایی نسبت به
تکمیل فرم دورکاری (از طریق سامانه دبیرخانه) اقدام و مستخدم مکلف می باشد طبق شرح
وظایف و برنامه ابلاغی توسط مسئول یا مدیر واحد نسبت به انجام وظایف محوله از طریق
زیرساخت های پیش بینی شده اقدام و گزارش و گواهی کارکرد نامبرده جهت پرداخت حقوق و
مزایا می بایستی توسط مدیر واحد ارائه گردد.
* لازم به توضیح
است افرادی که متقاضی دورکاری می شوند حق حضور در محل خدمت به عنوان جایگزین مرخصی
یا عناوین دیگر ندارند.
2- ایجاد هرگونه بار مالی ناشی از اجرای دورکاری ممنوع می باشد.
3- کسر دورکاری از ساعات موظفی ماهانه به منظور محاسبه میزان اضافه
کار و یا موظفی تحت هر عنوان و به هر شکل ممنوع می باشد.
* لازم به توضیح
است پرسنلی که در حال انجام دورکاری می باشند حق حضور در محل خدمت به عنوان
جایگزین مرخصی را ندارند.
5ـ در واحدهایی که به خدمات پرسنل نیاز می باشد و از طرفی نیاز به
رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز الزامی می باشد و شغل مورد نظر مشمول آیین نامه
دورکاری نمی باشد مسئولین واحدها می توانند ترتیبی اتخاذ نمائید تا نیمی از پرسنل
در شیفت صبح و نیمی در شیفت عصر در محل خدمت حاضر گردند تا ضمن رعایت فاصله گذاری
خللی در ارائه خدمات و ایجاد بار مالی به منظور جبران خدمات ارائه نشده فراهم
نگردد.در فضاهایی که امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد انجام دورکاری موضوعیت
ندارد.
6ـ رعایت دستورالعمل آنکالی ابلاغی از سوی وزارت متبوع جهت آندسته از
پرسنل که آنکال می باشند الزامی است، طبق دستورالعمل، پرسنل آنکال به ازای هر 4
ساعت آنکالی معادل یک ساعت (حداکثر 60 ساعت در ماه) می توانند از فوق العاده
آنکالی بهره مند گردند و صرفاً مدت زمان حضور پرسنل آنکال در محل کار (طبق تایمکس)
به عنوان موظفی قابل قبول می باشد. لذا محاسبه مدت آنکالی بدون حضور به عنوان
موظفی خلاف مقررات می باشد و مسئولیت آن به عهده مسئولین مربوطه خواهد بود.
7ـ پرداخت حق الزحمه آنکالی به آندسته از کارکنان و اعضاء هیات علمی
که در زمان و ساعت آنکالی در غیر واحدهای زیرمجموعه دانشگاه حاضر و فعالیت نمایند
(مانند بیمارستان تامین اجتماعی، ارتش، مطب ... ) خلاف مقررات می باشد.
8ـ پرداخت تمام وقتی و عناوین مشابه و همزمان حق ثابت خلاف
مقررات می باشد.
نظر دهید