وبدا-روابط عمومی دانشگاه
معاون آموزشی وزیر بهداشت در دانشگاه/دیدار دکتر باقری فرد با اعضای هیئت علمی و بازدید از اماکن آموزشی
سفر معاون آموزشی وزیر بهداشت با ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه آغاز و در ادامه نشست دکتر باقری فرد با اعضای هیئت علمی در سالن شهید دکتر رحیمی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1364 با پذیرش 50 دانشجو پزشکی و 30 دانشجو پرستاری راه اندازی و در سال 1372 به دانشگاه مستقل تبدیل شد، اشاره ای گذرا به تاریخ 36 ساله دانشگاه داشت و گفت: این دانشگاه با حضور اعضای توانمند و خوب هیئت علمی در حال حاضر 39 رشته و 64 مقطع رشته پذیرش دانشجو دارد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1364 با پذیرش 50 دانشجو پزشکی و 30 دانشجو پرستاری راه اندازی و در سال 1372 به دانشگاه مستقل تبدیل شد، اشاره ای گذرا به تاریخ 36 ساله دانشگاه داشت و گفت: این دانشگاه با حضور اعضای توانمند و خوب هیئت علمی در حال حاضر 39 رشته و 64 مقطع رشته پذیرش دانشجو دارد

دکتر فرشید عابدی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه طی سالیان اخیر و الزامی افزایش 20 درصدی ظرفیت که برای امسال وجود دارد گفت: با این شرایط ما واقعاً دچار کمبود فضاهای آموزشی هستیم
وی با اعلام اینکه در حال حاضر9 رشته تخصصی و 5 رشتهphd آموزشی و پژوهشی در دانشگاه داریم خاطرنشان کرد: در دانشگاه برای ارتقاء سطح آموزش عالی و افزایش کیفیت تلاش می شود
در ادامه نمایندگان گروه های مختلف اعضای هیئت علمی به بیان مشکلات و انتظارات خود با تاکید بر بهبود آموزش بالینی، تقاضای رشته های جدید تحصیلات تکمیلی، فراهم شدن بستر گسترش فضای فیزیکی دانشگاه، ایجاد انگیزه برای خدمت در مناطق محروم، توجه به آموزش درمانگاهی و... پرداختند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه مهمترین رکن دانشگاه آموزش است گفت: اگر آموزش از دانشگاه جدا شود، تبدیل به موسسه و سازمان می شود و اگر آموزش نتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، با چالش روبرو خواهیم بود.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر9 رشته تخصصی و 5 رشتهphd آموزشی و پژوهشی در دانشگاه داریم خاطرنشان کرد: در دانشگاه برای ارتقاء سطح آموزش عالی و افزایش کیفیت تلاش می شود
در ادامه نمایندگان گروه های مختلف اعضای هیئت علمی به بیان مشکلات و انتظارات خود با تاکید بر بهبود آموزش بالینی، تقاضای رشته های جدید تحصیلات تکمیلی، فراهم شدن بستر گسترش فضای فیزیکی دانشگاه، ایجاد انگیزه برای خدمت در مناطق محروم، توجه به آموزش درمانگاهی و... پرداختند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه مهمترین رکن دانشگاه آموزش است گفت: اگر آموزش از دانشگاه جدا شود، تبدیل به موسسه و سازمان می شود و اگر آموزش نتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، با چالش روبرو خواهیم بود.

دکتر ابوالفضل باقری فرد با اظهار اینکه دانشگاه بدون حضور اعضای هیئت علمی راه به جایی نخواهد برد افزود: باید شرایط ماندگاری و خدمت در مناطق محروم فراهم شود و مهمترین اقدام برای این کار سیستم پرداخت است.
وی با اشاره به برخی برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه ها سهمیه دستیاران بومی است که اختیار آن به دانشگاه های علوم پزشکی محول خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اظهار اینکه افزایش ظرفیت پزشکی به مناطق محروم اختصاص خواهد یافت و در سهمیه آزاد ظرفیت اضافه نخواهد شد گفت: تقویت مراکز آموزش سلامت نیز از برنامه های وزارت بهداشت است تا آموزش را از بیمارستان به این مراکز ببریم
دکتر باقری فرد با بیان اینکه مراحل کارشناسی برنامه آموزش سلامت معنوی در حال انجام است، اشاره ای به انتظارات بیان شده توسط اعضای هئیت علمی دانشگاه داشت و افزود: این مشکلات از طریق مکاتبات رئیس دانشگاه و معاون آموزشی به وزارت بهداشت منتقل شود تا در حد امکان از مشکلاتی که قابل رفع خواهد بود کاسته شود.
وی با اشاره به برخی برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه ها سهمیه دستیاران بومی است که اختیار آن به دانشگاه های علوم پزشکی محول خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اظهار اینکه افزایش ظرفیت پزشکی به مناطق محروم اختصاص خواهد یافت و در سهمیه آزاد ظرفیت اضافه نخواهد شد گفت: تقویت مراکز آموزش سلامت نیز از برنامه های وزارت بهداشت است تا آموزش را از بیمارستان به این مراکز ببریم
دکتر باقری فرد با بیان اینکه مراحل کارشناسی برنامه آموزش سلامت معنوی در حال انجام است، اشاره ای به انتظارات بیان شده توسط اعضای هئیت علمی دانشگاه داشت و افزود: این مشکلات از طریق مکاتبات رئیس دانشگاه و معاون آموزشی به وزارت بهداشت منتقل شود تا در حد امکان از مشکلاتی که قابل رفع خواهد بود کاسته شود.










گفتنی است سفر معاون آموزشی وزیر بهداشت به بیرجند با ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه آغاز شد و بعد از نشست مذکور نیز در جلسه هم اندیشی معاونیت آموزشی کلان منطقه 9 آمایشی شرکت کرد



در ادامه نیز دکتر باقری فرد با همراهی مهندس اسحاقی نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و معاونین آموزشی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، از اماکن مختلف معاونت آموزشی دانشگاه بازدید کرد


کپی لینک کوتاه خبر:
نظر دهید