وبدا-روابط عمومي دانشگاه
ايام سوگواري و عزاداري امام حسين(ع) تسليت باد
محرم ماه يك انقلاب الهي، مظلوميت محمدي(ص) و حماسه هاي علوي است
پايگاه خبري اطلاع رساني روابط عمومي دانشگاه، فرا رسيدن ماه محرم وايام سوگواري و عزاداري امام حسين(ع) را تسليت گفته و مطلب زير را به نقل از سايت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه منتشر مي نمايد
السلام عليك يا أباعبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائك عليكم مني جميعا سلام الله أبدا مابقيت و بقي الليل والنهار و لاجعله الله آخر العهد مني لزيارتكم السلام علي الحسين و علي علي بن الحسين و علي أولاد الحسين و علي أصحاب الحسين
محرم در فرهنگ اسلامي يك تاريخ زنده، يك انقلاب خونين، يك مظلوميت آشكار و يك مجموعهي از حماسه هاي بي نظير است. محرم ماه خداست. ماه كه خون خدا بر زمين ريخت و بهترين بندگان خدا در دست بدترين موجودات زميني به شهادت رسيد.
ماه محرم فصل شكفتن لاله هاي مقاومت خونين اسلام است.همان گونه كه سرآغاز زوال حاكميت هاي فاسد نيز است. محرم تاريخ است اما نه تاريخ عادي و روز مره زندگي، كار، فعاليت، مصرف و معامله، محرم تاريخ يك تحول عميق و يك انقلاب تاريخ ساز است. تاريخ شروع اصلاحات در نظام اجتماعي منحرف شده. و تعليمات فراموش شده اسلام است. يعني تاريخ يك انقلاب مكتبي برعليه فرهنگ منحرف و نظام سياسي فاسدي است كه به نام خلافت اسلامي بر اريكه قدرت اسلام تكيه زده بود. اين تاريخ نه متعلق به گذشته كه شروع يك نهضت تاريخ ساز است.
محرم فصل شروع حماسه هاي عاشورايي است. حماسه هاي كه هر ماه را محرم، هر سرزمين را كربلا و هر روز را عاشورا مي كند. محرم تاريخي است كه قطبندي جديدي را در جامعه اسلامي ارائه مي كند:
1. حسينيان سينه چاك اسلام و سنت محمدي(ص) و آماده هاي هميشه جانفشاني و شهادت.
2. قساوت دلان دنيا طلب، دين فروشاني كه فقط براي حفظ قدرت حيواني و بدست آوردن جيفه دنيايي خويش به جنگ پاك ترين انسان ها رفت و جگر گوشه هاي پيامبرشان را بي رحمانه سر بريدند.
گروه سوم نظاره گران صحنه مبارزه حق و باطل اند، كساني كه براي حفظ دنياي مادي و جان هاي بي ارزش خود از هرگونه رشادت طلبي در راه خدا و دين خدا به گوشه تنگ دنياي فاني خزيده و دين خود را با مصلحت هاي زود گذر دنياي معاوضه كردند. يعني گوشه نشينان نظاره گر ظلم هاي يزيديان فاسد و تنهايي هاي باعظمت فرزندان پيامبر(ص) بودند.
محرم ماه شروع انقلاب ها است. انقلاب ديني و اجتماعي، انقلابي كه براي رجعت به اصالت هاي اصيل دين محمدي(ص) برپا شد. انقلاب در باورهاي غلط مردم نسبت به خلافت حاكمان فاسد، بوزينه باز، و شراب خواران هوس باز برمسند قدرت غاصبانه. محرم فصل انقلاب هاي سرخ حسيني است. فصل رويش آلاله هاي خونين دشت هاي هميشه كربلاي جهان. انقلاب عاشورا ترميدور ندارد. زيرا در يك چرخش تاريخي خودش، بستر رويش انقلاب هاي هميشه خونين ديگر است. رهبري انقلاب محرم با حسين (ع)جگر گوشه پامبر(ص) است. هرچند يك مجموعه اي از تمام اصناف جامعه در آن حماسه آفريدند؛ پيرمردان (زهير ابن قين و حبيب ابن مظاهر) جوانان( علي اكبر) نوجوانان(قاسم ابن حسن) ميانسالان(عباس ابن علي (ع)) و حتي خردسالترين عضو جامعه محمدي( علي اصغر شش ماهه) انقلابيون فداكار و پيروان رهبر انقلاب در كربلا بودند. دراين انقلاب نقش زنان بسيار برجسته و سرنوشت ساز است.
زيرا كه زنان رسالت پيامبري اين نقلاب را بردوش دارند. زنان آخرين سنگر هاي دشمن را در مركز حاكميت ظلم فرومي ريزند.(زينب بنت علي(ع) ) آري بالاخره انقلاب محرم الهامبخش تمام انقلاب هاي عدالت خواهي و اصلاح طلبان دين محمدي(ص) است. محرم تنها انقلابي است كه از تمام جوانب پيروز شد. زيرا كه جنايت كاران كربلا فراموش شده تاريخ شده اند اما شهداي عاشورا زندگان هميشه الهامبخش تاريخ اند. همان گونه كه بيرق سرخ انقلاب كربلا تا ابديت تاريخ، برفراز بلنداي تاريخ بشريت همواره جلوه گرا است. (بيرق سرخ كربلا بر فراز قبر حسين(ع).
ماه محرم در هر سال مراسم پيروزي انقلاب كربلا است. يادآوري هاي پيروزي انقلاب محرم درقالب برنامه ساده و خاص خودش( ياد آوري حماسه ها و گريه برشهيدان) زينت بخش هر سال و ماه ماست. اين ياد آوري هاي سالانه، الهام گيري مداوم ما از انقلاب كربلا است. همان گونه كه احياء كننده هميشگي سنت انقلابي اسلام اصيل نيز به حساب مي آيد. محرم فصل مظلوميت ها و ناله هاي بي مانند بشريت است.
مظلوميت هاي كساني كه فرزندان و جگر گوشه هاي پيامبر(ص) بودند اما توسط امت دنيا پرست و مدعيان دروغين مسلماني به شهادت رسيدند. ابعاد مظلوميت انقلابيون عاشورا عمق بي نظير دارد. در مرام ومسلك كدام دين و ملت، زن ها و اطفال بي گناه از آشاميدن آب محروم ميشود؟ در منطق كيست كه يك طفل شش ماهه بجاي آب، گلويش با گلوله دريده ميشود؟ بعد از شهادت بر بدن هاي مردان اسب تاخته ميشود. و از دفن اجساد شهدا ممانعت به عمل مي آيد. آيا مظلوميت بيش از اين را در تاريخ مي توان سراغ گرفت؟ آنهم توسط جنايت كاراني كه به نام خلافت اسلامي دست به جنايت زدند. حاكمان فاسدي كه بر مسند خلافت پيامبر(ص) تكيه زدند ولي فرزندان پيامبر(ص) خود را قطعه قطعه كردند. و انواع توهين ها و بيحرمتي ها را بر آل رسول الله (ص) روا داشتند.
محرم فصل خلق حماسه ها است. حماسه هاي بي نظير از فداكاري ها و رشادت ها، حماسه عاشورا بي نظير است زيرا در هيچ مبارزه اي فرزند خرد سال به مبارزه دشمن نمي آيد. هيچ سربازي نمي تواند مدعي باشد كه مرگ در نظر او از عسل شيرين تر است( قاسم ابن حسن) هيچ انقلابي نمي توان يافت كه سربازان رهبر بگويد:
اي كاش هزاران جان داشتيم تا در راه تو فدا مي كرديم. كدام انقلاب و مبارزه را مي توان يافت كه سربازانش بسوي مرگ با رجزخواني و شادماني بروند در حالي كه يقين دارند از اين مبارزه جان سالم بدر نمي برند؟ كدام مبارزه تاريخي را مي توان يادآور شد كه زنان قهرمان آن بگويند ما در كربلا به جز خوبي و زيبايي نديديم و در برابر كاخ هاي پر ابهت حاكم فاسد بگويد: تو بيچاره شدي و ما سر بلند هستيم؟.
آري محرم ماه يك انقلاب الهي و يك مظلوميت محمدي(ص) و حماسه هاي علوي و يك تاريخ بي نظير مبارزه حق وباطل است. نتيجه اين كه: پس محرم و عاشورا به ما احتياج ندارد. ما و همه بشريت به عاشورا و تاريخ محرم و گريه هاي كربلا محتاج تريم.
ماه محرم فصل شكفتن لاله هاي مقاومت خونين اسلام است.همان گونه كه سرآغاز زوال حاكميت هاي فاسد نيز است. محرم تاريخ است اما نه تاريخ عادي و روز مره زندگي، كار، فعاليت، مصرف و معامله، محرم تاريخ يك تحول عميق و يك انقلاب تاريخ ساز است. تاريخ شروع اصلاحات در نظام اجتماعي منحرف شده. و تعليمات فراموش شده اسلام است. يعني تاريخ يك انقلاب مكتبي برعليه فرهنگ منحرف و نظام سياسي فاسدي است كه به نام خلافت اسلامي بر اريكه قدرت اسلام تكيه زده بود. اين تاريخ نه متعلق به گذشته كه شروع يك نهضت تاريخ ساز است.
محرم فصل شروع حماسه هاي عاشورايي است. حماسه هاي كه هر ماه را محرم، هر سرزمين را كربلا و هر روز را عاشورا مي كند. محرم تاريخي است كه قطبندي جديدي را در جامعه اسلامي ارائه مي كند:
1. حسينيان سينه چاك اسلام و سنت محمدي(ص) و آماده هاي هميشه جانفشاني و شهادت.
2. قساوت دلان دنيا طلب، دين فروشاني كه فقط براي حفظ قدرت حيواني و بدست آوردن جيفه دنيايي خويش به جنگ پاك ترين انسان ها رفت و جگر گوشه هاي پيامبرشان را بي رحمانه سر بريدند.
گروه سوم نظاره گران صحنه مبارزه حق و باطل اند، كساني كه براي حفظ دنياي مادي و جان هاي بي ارزش خود از هرگونه رشادت طلبي در راه خدا و دين خدا به گوشه تنگ دنياي فاني خزيده و دين خود را با مصلحت هاي زود گذر دنياي معاوضه كردند. يعني گوشه نشينان نظاره گر ظلم هاي يزيديان فاسد و تنهايي هاي باعظمت فرزندان پيامبر(ص) بودند.
محرم ماه شروع انقلاب ها است. انقلاب ديني و اجتماعي، انقلابي كه براي رجعت به اصالت هاي اصيل دين محمدي(ص) برپا شد. انقلاب در باورهاي غلط مردم نسبت به خلافت حاكمان فاسد، بوزينه باز، و شراب خواران هوس باز برمسند قدرت غاصبانه. محرم فصل انقلاب هاي سرخ حسيني است. فصل رويش آلاله هاي خونين دشت هاي هميشه كربلاي جهان. انقلاب عاشورا ترميدور ندارد. زيرا در يك چرخش تاريخي خودش، بستر رويش انقلاب هاي هميشه خونين ديگر است. رهبري انقلاب محرم با حسين (ع)جگر گوشه پامبر(ص) است. هرچند يك مجموعه اي از تمام اصناف جامعه در آن حماسه آفريدند؛ پيرمردان (زهير ابن قين و حبيب ابن مظاهر) جوانان( علي اكبر) نوجوانان(قاسم ابن حسن) ميانسالان(عباس ابن علي (ع)) و حتي خردسالترين عضو جامعه محمدي( علي اصغر شش ماهه) انقلابيون فداكار و پيروان رهبر انقلاب در كربلا بودند. دراين انقلاب نقش زنان بسيار برجسته و سرنوشت ساز است.
زيرا كه زنان رسالت پيامبري اين نقلاب را بردوش دارند. زنان آخرين سنگر هاي دشمن را در مركز حاكميت ظلم فرومي ريزند.(زينب بنت علي(ع) ) آري بالاخره انقلاب محرم الهامبخش تمام انقلاب هاي عدالت خواهي و اصلاح طلبان دين محمدي(ص) است. محرم تنها انقلابي است كه از تمام جوانب پيروز شد. زيرا كه جنايت كاران كربلا فراموش شده تاريخ شده اند اما شهداي عاشورا زندگان هميشه الهامبخش تاريخ اند. همان گونه كه بيرق سرخ انقلاب كربلا تا ابديت تاريخ، برفراز بلنداي تاريخ بشريت همواره جلوه گرا است. (بيرق سرخ كربلا بر فراز قبر حسين(ع).
ماه محرم در هر سال مراسم پيروزي انقلاب كربلا است. يادآوري هاي پيروزي انقلاب محرم درقالب برنامه ساده و خاص خودش( ياد آوري حماسه ها و گريه برشهيدان) زينت بخش هر سال و ماه ماست. اين ياد آوري هاي سالانه، الهام گيري مداوم ما از انقلاب كربلا است. همان گونه كه احياء كننده هميشگي سنت انقلابي اسلام اصيل نيز به حساب مي آيد. محرم فصل مظلوميت ها و ناله هاي بي مانند بشريت است.
مظلوميت هاي كساني كه فرزندان و جگر گوشه هاي پيامبر(ص) بودند اما توسط امت دنيا پرست و مدعيان دروغين مسلماني به شهادت رسيدند. ابعاد مظلوميت انقلابيون عاشورا عمق بي نظير دارد. در مرام ومسلك كدام دين و ملت، زن ها و اطفال بي گناه از آشاميدن آب محروم ميشود؟ در منطق كيست كه يك طفل شش ماهه بجاي آب، گلويش با گلوله دريده ميشود؟ بعد از شهادت بر بدن هاي مردان اسب تاخته ميشود. و از دفن اجساد شهدا ممانعت به عمل مي آيد. آيا مظلوميت بيش از اين را در تاريخ مي توان سراغ گرفت؟ آنهم توسط جنايت كاراني كه به نام خلافت اسلامي دست به جنايت زدند. حاكمان فاسدي كه بر مسند خلافت پيامبر(ص) تكيه زدند ولي فرزندان پيامبر(ص) خود را قطعه قطعه كردند. و انواع توهين ها و بيحرمتي ها را بر آل رسول الله (ص) روا داشتند.
محرم فصل خلق حماسه ها است. حماسه هاي بي نظير از فداكاري ها و رشادت ها، حماسه عاشورا بي نظير است زيرا در هيچ مبارزه اي فرزند خرد سال به مبارزه دشمن نمي آيد. هيچ سربازي نمي تواند مدعي باشد كه مرگ در نظر او از عسل شيرين تر است( قاسم ابن حسن) هيچ انقلابي نمي توان يافت كه سربازان رهبر بگويد:
اي كاش هزاران جان داشتيم تا در راه تو فدا مي كرديم. كدام انقلاب و مبارزه را مي توان يافت كه سربازانش بسوي مرگ با رجزخواني و شادماني بروند در حالي كه يقين دارند از اين مبارزه جان سالم بدر نمي برند؟ كدام مبارزه تاريخي را مي توان يادآور شد كه زنان قهرمان آن بگويند ما در كربلا به جز خوبي و زيبايي نديديم و در برابر كاخ هاي پر ابهت حاكم فاسد بگويد: تو بيچاره شدي و ما سر بلند هستيم؟.
آري محرم ماه يك انقلاب الهي و يك مظلوميت محمدي(ص) و حماسه هاي علوي و يك تاريخ بي نظير مبارزه حق وباطل است. نتيجه اين كه: پس محرم و عاشورا به ما احتياج ندارد. ما و همه بشريت به عاشورا و تاريخ محرم و گريه هاي كربلا محتاج تريم.
مشاهده اين خبر در وبدا(پايگاه خبري - اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي)/اينجا كليك نماييد.
کپی لینک کوتاه خبر:
نظر دهید