وبدا-روابط عمومی دانشگاه
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در مراسم مرحله دانشگاهی نهمین جشنواره شهید مطهری
تأمین اعضای هیأت علمی، شرط تحول در آموزش عالی کشور است
بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در مراسم مرحله دانشگاهی نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و بزرگداشت مقام استاد به همراه رونمایی از دو برنامه نوآورانه حوزه معاونت آموزش دانشگاه که در روز پنجشنبه 95/02/30 در محل سالن شهید رحیمی دانشگاه، برگزار گردید، رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت به ارائه سخنانی در ارتباط با ارزشیابی اساتید پرداخت.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأمین منابع انسانی حوزه سلامت نقش به سزایی در توسعه پایدار کشور دارد گفت: توسعه سرمایه های انسانی مهمترین عامل توسعه جوامع محسوب می گردد.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأمین منابع انسانی حوزه سلامت نقش به سزایی در توسعه پایدار کشور دارد گفت: توسعه سرمایه های انسانی مهمترین عامل توسعه جوامع محسوب می گردد.
دکتر سید علی حسینی با اظهار اینکه در سال 2010 جمهوری اسلامی ایران با کسب رتبه 70 در توسعه انسانی در زمره کشورهای با درجه بالای توسعه یافتگی انسانی طبقه بندی گردیده است گفت: در فاصله سالهای 2005 تا 2010، جمهوری اسلامی ایران با ده رتبه ارتقاء در شاخص توسعه انسانی (HDI) رکورددار توسعه انسانی در سطح جهان محسوب می شود.
وی با بیان اینکه عرصه پیشرفت کشورها، ورود به عرصه اقتصاد دانش بنیان و جامعه دانش بنیان است خاطرنشان کرد:
اقتصاد دانش بنیان، مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اعلام اینکه در حال حاظر 2294 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و غیر ودلتی در کشور فعالیت می کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن نسبت 32 مرکز آموزش عالی به ازای هر میلیون جمعیت از نسبت بالایی برخوردار است که البته سهم وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از تعداد کل این مراکز (کمتر از دو درصد) بسیار کم می باشد.
دکتر حسینی اظهار اینکه تأمین هیأت علمی، شرط تحول در آموزش عالی است گفت: اعضای هیأت علمی بار عمده تربیت دانشجو، تولید علم و تولید ثروت دانش بنیان را بر دوش می کشد.
وی با اشاره ای گذرا به بسته های تحول و نوآوری خاطرنشان کرد: اساس تحقق اهداف این بسته ها، وابسته به تأمین هیأت علمی کافی و متناسب خواهد بود.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اعلام آمار هیات علمی به تفکیک شاخص های کمی ، اعلام جذب شدگان فراخوان ها طی سال های 88 تا 94 و نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان بر اساس میانگین 200 برتر دانشگاه گفت: بر اساس این نسبت حدود 28 هزار عضو هیات علمی باید داشته باشیم که با وضعیت موجود حدود 10 هزار کمبود عضو هیات علمی داریم.
دکتر حسینی با برشمردن پیشنهادهایی برای ارتقای بدنه هیأت علمی خاطرنشان کرد: توانمندسازی گروههای آموزشی از مجرای تأمین زیرساختهای لازم به منظور ارتقای کیفی عملکرد هیأت علمی، تلاش برای توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی برای جذب و انگیزش اعضای هیأت علمی، شناسایی مجاری نوین ورود به تحصیلات تکمیلی با تأکید بر توانمندیهای دانشی و پژوهشی داوطلبان، تلاش برای توانمندسازی هیأت علمی موجود از مجرای توسعه دوره های فرصت مطالعاتی، دوره های بازآموزی مجازی و ...، تسهیل فرآیند جذب هیأت علمی و سبک سازی روند بوروکراتیک و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی و انگیزشی هیأت علمی خصوصاً علوم پایه از راه های ارتقای بدنه هیات علمی می باشد.
وی از تغییرات آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی خبر داد و با اعلام تغییر بندهای هر یک از فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی آیین نامه گفت: ارتقا برای هیات علمی سرآمد در آموزش است.
وی با بیان اینکه عرصه پیشرفت کشورها، ورود به عرصه اقتصاد دانش بنیان و جامعه دانش بنیان است خاطرنشان کرد:
اقتصاد دانش بنیان، مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اعلام اینکه در حال حاظر 2294 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و غیر ودلتی در کشور فعالیت می کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن نسبت 32 مرکز آموزش عالی به ازای هر میلیون جمعیت از نسبت بالایی برخوردار است که البته سهم وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از تعداد کل این مراکز (کمتر از دو درصد) بسیار کم می باشد.
دکتر حسینی اظهار اینکه تأمین هیأت علمی، شرط تحول در آموزش عالی است گفت: اعضای هیأت علمی بار عمده تربیت دانشجو، تولید علم و تولید ثروت دانش بنیان را بر دوش می کشد.
وی با اشاره ای گذرا به بسته های تحول و نوآوری خاطرنشان کرد: اساس تحقق اهداف این بسته ها، وابسته به تأمین هیأت علمی کافی و متناسب خواهد بود.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اعلام آمار هیات علمی به تفکیک شاخص های کمی ، اعلام جذب شدگان فراخوان ها طی سال های 88 تا 94 و نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان بر اساس میانگین 200 برتر دانشگاه گفت: بر اساس این نسبت حدود 28 هزار عضو هیات علمی باید داشته باشیم که با وضعیت موجود حدود 10 هزار کمبود عضو هیات علمی داریم.
دکتر حسینی با برشمردن پیشنهادهایی برای ارتقای بدنه هیأت علمی خاطرنشان کرد: توانمندسازی گروههای آموزشی از مجرای تأمین زیرساختهای لازم به منظور ارتقای کیفی عملکرد هیأت علمی، تلاش برای توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی برای جذب و انگیزش اعضای هیأت علمی، شناسایی مجاری نوین ورود به تحصیلات تکمیلی با تأکید بر توانمندیهای دانشی و پژوهشی داوطلبان، تلاش برای توانمندسازی هیأت علمی موجود از مجرای توسعه دوره های فرصت مطالعاتی، دوره های بازآموزی مجازی و ...، تسهیل فرآیند جذب هیأت علمی و سبک سازی روند بوروکراتیک و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی و انگیزشی هیأت علمی خصوصاً علوم پایه از راه های ارتقای بدنه هیات علمی می باشد.
وی از تغییرات آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی خبر داد و با اعلام تغییر بندهای هر یک از فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی آیین نامه گفت: ارتقا برای هیات علمی سرآمد در آموزش است.
کپی لینک کوتاه خبر:
نظر دهید