وبدا-روابط عمومی دانشگاه
گفت و گو با مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه
مهرانپور از امتیازات خاص کارکنان استان خراسان جنوبی برای ارتقاء شغلی گفت
بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با توجه به سوالات متعدد همکاران دانشگاه به منظور آشنایی با روند ارتقاء شغلی و اتفاقات خوبی که در حوزه نوسازی و تحول اداری دانشگاه در سال گذشته رخ داده است، از حسین مهرانپور مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه دعوت کردیم تا با حضور در دفتر مدیر روابط عمومی دانشگاه، در این ارتباط گفت و گویی داشته باشیم.
مهرانپور کارشناس ارشد مدیریت تحول اداری است که با 18 سال سابقه کاری در دانشگاه، سابقه 8 سال فعالیت و مدیریت در این حوزه را دارد.
تمام توان خود را برای دست یابی دانشگاه به اهداف کلان وزارت بهداشت به کار می گیریم
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با بیان اینکه در این مدیریت گروه های تشکیلات و طبقه بندی مشاغل، آموزش و توانمندسازی و تحول اداری مشغول فعالیت هستند گفت: سیاست گذاری ، برنامه ریزی ، هماهنگی ، نظارت ، پایش و ارزیابی عملکرد در زمینه برنامه های تحول اداری از رسالت و وظایف مدیریت نوسازی و تحول اداری دانشگاه است که این مدیریت همراه و همگام با سایر حوزه های دانشگاه ، تمام توان خود را برای دست یابی به اهداف کلان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بکار می گیرد.
حسین مهرانپور با اظهار اینکه درج مدرک تحصیلی، شرایط احراز پست های سازمانی، ارتقاء طبقه و رتبه کارکنان و طبقات تشویقی و... درگروه طبقه بندی مشاغل انجام می شود گفت: مسیر درج مدرک تحصیلی به این گونه است که درخواست افراد متقاضی در صورت موافقت مسئول هر حوزه و واحد دانشگاه، در کمیته مهندسی مشاغل دانشگاه مطرح می شود و در صورت داشتن شرایط احراز پست سازمانی، درج مدرک تحصیلی انجام می شود.
وی با بیان اینکه برای احراز هر پست سازمانی شرایطی تعریف شده است خاطرنشان کرد: داشتن حداقل خصوصیات و توانایی ها در مواردی مانند تحصیلات، مهارت ها، تجربه و... برای قبول مسئولیت و انجام وظایف هر یک از پست های سازمانی لازم و ضروری است.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با اعلام اینکه از سال 88 روند ارتقاء کارکنان تغییر کرده است گفت: برای کارکنانی که در استان خراسان جنوبی مشغول به کار هستند با توجه به محرومیت های که دارد امتیازات خاصی در نظر گرفته شده است
مهرانپور اضافه کرد: در دانشگاه های برخوردار برای مدارک کارشناسی و بالاتر به ازای هر 4 سال خدمت یک ارتقاء طبقه صورت می گیرد ولی در علوم پزشکی بیرجند به ازای هر 2 سال تجربه ارتقاء طبقه انجام می شود.
وی با بیان اینکه به فرض کارمندی در سال 88 در دانشگاه استخدام شده است خاطرنشان کرد: با 12 سال خدمت به سقف طبقه هایی که در 30 سال خدمت باید کسب می کرد می رسد و در مورد ارتقاء رتبه نیز در مناطق برخوردار به ازای هر 6 سال و در خراسان جنوبی پرسنل به ازای هر 3 سال می توانند به مزایای ارتقاء رتبه دست یابند.
مهرانپور تاکید کرد: در بحث ارتقاء طبقه فقط تجربه برمبنای سنوات خدمت اهمیت دارد و در ارتقاء رتبه ارزشیابی افراد و گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز ملاک است، ضمن اینکه به ازای 5 سال خدمت افرادی که نمره ارزشیابی خوبی کسب کرده باشند طبقات تشویقی دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: 918 مورد ارتقاء طبقه و 467 مورد ارتقاء رتبه شغلی و 38 مورد تبدیل وضعیت پست سازمانی در سال گذشته داشته ایم.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با اشاره به سلسله رتبه هایی که در مشاغل دانشگاه مشخص شده است و پرسنل می توانند با کسب شرایط لازم، به آنها ارتقاء یابند گفت: برای مشاغل کارشناسی و بالاتر در پنج رتبه(مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی) و در مشاغل پایین تر از کارشناسی در سه رتبه( مقدماتی، پایه و ارشد) تعریف می شود.
مهرانپور با بیان اینکه تا رتبه ارشد در کمیته مهندسی مشاغل دانشگاه بررسی و اعمال می شود گفت: در رتبه های خبره و عالی پس از تایید مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت اعمال رتبه انجام می شود.
وی اضافه کرد: برای اعمال رتبه عالی، پس از بررسی در کمیته مهندسی مشاغل دانشگاه به کمیسیون تحول اداری دانشگاه ارجاع می شود و پس از تایید این کمیسیون به مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت ارسال می شود.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه خاطرنشان کرد: حذف، ایجاد، افزایش پست سازمانی، اصلاح ساختار و... در گروه تشکیلات پیگیری می شود.
مهرانپور با اظهار اینکه توانمندی سازی برای کارکنان یک الزام است و برای رسیدن به اهداف سازمانی باید آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهیم گفت: آموزش ها در چند دسته تخصصی مربوطه به رشته فرد، دوره های عمومی برای تمامی کارکنان و مدیریتی بر مبنای نیازی که تشخیص داده می شود برگزار می شود
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی را به صورت الکترونیکی و ویدیو کنفرانس برگزار می کنیم خاطرنشان کرد: هزینه و زمانبر بودن و روند پاسخگویی کندتر به ارباب رجوع به دلیل عدم حضور در محل کار در دوره های حضوری از دلایل بردن دوره های آموزشی به سمت غیر حضوری بودن آن است.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با اشاره به مزایای برگزاری دوره های آموزشی اظهار داشت: در ارزیابی و ارزشیابی کارکنان، تمدید استخدام پیمانی و... اهمیت دارد بنابراین موظف هستیم آموزش و توانمند سازی کارکنان را داشته باشیم.
مهرانپور با اعلام اینکه تا سال 1390 افراد بر اساس مجموعه ای از آموزش هایی که می گذراندند گواهینامه نوع 2 دریافت می کردند گفت: از ابتدای سال 91 آئین نامه جدیدی بر دانشگاه حاکم شد که از مقاطع کارشناسی به بالاتر که از آن به عنوان گواهینامه پژوهشی تخصصی نام برده می شود افراد باید در یک آزمون جامع از سوی وزارت بهداشت شرکت می کردند که متاسفانه در اواخر سال 92 مسیر استفاده از مزایای این گواهینامه به طور کامل متوقف شد.
وی با اشاره به اینکه پیگیری سیاست های کلی و نقشه راهاصلاح نظام اداری در گروه تحول اداری انجام می شود گفت: تشکیل کمیته های تخصصی ابلاغی از وزارت بهداشت، سازمان مدیریت، استانداری ها، برنامه عملیاتی سه ساله اصلاح نظام اداری و مواردی از این قبیل که به بحث ارتقاء کارکنان و مجموعه دانشگاه کمک می کند در تحول اداری پیگیری می شود.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه از ایجاد 70 ردیف پست سازمانی هیات علمی برای دانشگاه در سال گذشته خبر داد و گفت: به دنبال سفر وزیر بهداشت در سال 93 و درخواست معاونت آموزشی و تاکید معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه پیگیری این مورد انجام شد.
مهرانپور اضافه کرد: تصویب تشکیلات تفصیلی بیمارستان 32 تختخوابی بشرویه که از مدت ها به دنبال آن بودیم و تصویب تشکیلات تفصیلی دانشکده پرستاری طبس که موافقت اصولی از مدتی قبل تر داشت و معاونت آموزشی موافقت قطعی آن را اخذ کرد نیز در سال گذشته انجام شد.
وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ تشکیلات تفصیلی، مجوز استخدامی در حوزه نیروی انسانی پیگیری می شود خاطرنشان کرد: بعد از اخذ مجوز از وزارت بهداشت، کارکنان از طریق آزمون و اعضای هیات علمی از طریق فراخوان و طی مراحل قانونی جذب دستگاه می شوند.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با بیان اینکه بازنگری تشکیلات تفصیلی بیمارستان ها در دستور کار مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت قرار گرفته است اشاره ای به وضعیت تشکیلات بیمارستان های استان نمود و گفت: در سال 94 موفق شدیم تشکیلات تفصیلی مراکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) و ولیعصر(عج) بیرجند، شهید مصطفی خمینی طبس را دریافت کنیم و حتی مجوز استخدام آنها ابلاغ شد و تا حدودی نیروی انسانی مورد نیاز پوشش داده شد.
مهرانپور با اظهار اینکه بازنگری تشکیلات تفصیلی سایر بیمارستان ها در حال پیگیری و بروز رسانی است اظهار داشت: سال گذشته در مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) 130 مورد افزایش پست سازمانی، ولیعصر(عج)رشد 2 برابری و در بیمارستان طبس نزدیک به 3 برابر رشد ارتقاء تشکیلات تفصیلی داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: انشالله امسال پیگیری در خصوص ابلاغ تشکیلات تفصیلی مرکزآموزشی درمانی پژوهشی رازی را نیز تا حصول نتیجه در دستور کار خواهیم داشت.
مدیر نوسازی و تحول اداری با بیان اینکه بازنگری تشکیلات دانشکده ها، اورژانس ها و... در دستور کار است گفت: ساختار سازمانی دانشگاه و نمودار سازمانی ستاد دانشگاه با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت در سال 93 به هیات امنای دانشگاه، اصلا پاسخگوی نیاز نیست که با تاکید رئیس دانشگاه و پیگیری های متعدد هئیت رئیسه انجام شده، بازنگری تشکیلات ستاد در اولویت قرار دارد
مهرانپور اضافه کرد: گاهاً همکاران ستادی به دلیل نبود پست سازمانی، مدت 7 الی 8 سال با یک ابلاغ انشایی فعالیت می کنند اما نتوانستند از مزایای پست در حکم استخدامی خود استفاده کنند.
وی اشاره ای به سفر دکتر سالاریان زاده رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در هفته گذشته به دانشگاه داشت و گفت: بازدید از شبکه های بهداشتی درمانی سربیشه، نهبندان و بیمارستان های این دو شهر و برگزاری نشست هئیت رئیسه دانشگاه از برنامه های این سفر بود
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه اضافه کرد: در این بازدیدها دکتر سالاریان زاده از نزدیک در جریان مشکلات ساختاری دانشگاه قرار گرفت و قول های مساعدی برای پیگیری رفع مشکلات و نیازهای دانشگاه داد.
مهرانپور با تشکر ویژه از حمایت های معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه که برای تحقق اهداف این مدیریت پشتیبان و همراه ما هستند و کمک های شایانی دارند گفت: از زحمات همکاران مدیریت نوسازی و تحول اداری نیز که علیرغم کمبود نیروی انسانی با توانمندی بالا و تعهد به فعالیت مشغول هستند قدردانی می کنم و امیدوارم در سال 95 بتوانیم با همت و تلاشی بیشتر برای ارتقاء دانشگاه گام برداریم.
وی با بیان اینکه برای احراز هر پست سازمانی شرایطی تعریف شده است خاطرنشان کرد: داشتن حداقل خصوصیات و توانایی ها در مواردی مانند تحصیلات، مهارت ها، تجربه و... برای قبول مسئولیت و انجام وظایف هر یک از پست های سازمانی لازم و ضروری است.
امتیازات خاص کارکنان استان خراسان جنوبی برای ارتقاء شغلی
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با اعلام اینکه از سال 88 روند ارتقاء کارکنان تغییر کرده است گفت: برای کارکنانی که در استان خراسان جنوبی مشغول به کار هستند با توجه به محرومیت های که دارد امتیازات خاصی در نظر گرفته شده است
مهرانپور اضافه کرد: در دانشگاه های برخوردار برای مدارک کارشناسی و بالاتر به ازای هر 4 سال خدمت یک ارتقاء طبقه صورت می گیرد ولی در علوم پزشکی بیرجند به ازای هر 2 سال تجربه ارتقاء طبقه انجام می شود.
وی با بیان اینکه به فرض کارمندی در سال 88 در دانشگاه استخدام شده است خاطرنشان کرد: با 12 سال خدمت به سقف طبقه هایی که در 30 سال خدمت باید کسب می کرد می رسد و در مورد ارتقاء رتبه نیز در مناطق برخوردار به ازای هر 6 سال و در خراسان جنوبی پرسنل به ازای هر 3 سال می توانند به مزایای ارتقاء رتبه دست یابند.
مهرانپور تاکید کرد: در بحث ارتقاء طبقه فقط تجربه برمبنای سنوات خدمت اهمیت دارد و در ارتقاء رتبه ارزشیابی افراد و گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز ملاک است، ضمن اینکه به ازای 5 سال خدمت افرادی که نمره ارزشیابی خوبی کسب کرده باشند طبقات تشویقی دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: 918 مورد ارتقاء طبقه و 467 مورد ارتقاء رتبه شغلی و 38 مورد تبدیل وضعیت پست سازمانی در سال گذشته داشته ایم.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با اشاره به سلسله رتبه هایی که در مشاغل دانشگاه مشخص شده است و پرسنل می توانند با کسب شرایط لازم، به آنها ارتقاء یابند گفت: برای مشاغل کارشناسی و بالاتر در پنج رتبه(مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی) و در مشاغل پایین تر از کارشناسی در سه رتبه( مقدماتی، پایه و ارشد) تعریف می شود.
مهرانپور با بیان اینکه تا رتبه ارشد در کمیته مهندسی مشاغل دانشگاه بررسی و اعمال می شود گفت: در رتبه های خبره و عالی پس از تایید مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت اعمال رتبه انجام می شود.
وی اضافه کرد: برای اعمال رتبه عالی، پس از بررسی در کمیته مهندسی مشاغل دانشگاه به کمیسیون تحول اداری دانشگاه ارجاع می شود و پس از تایید این کمیسیون به مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت ارسال می شود.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه خاطرنشان کرد: حذف، ایجاد، افزایش پست سازمانی، اصلاح ساختار و... در گروه تشکیلات پیگیری می شود.
برای رسیدن به اهداف سازمانی آموزش سرلوحه کار قرار گیرد
مهرانپور با اظهار اینکه توانمندی سازی برای کارکنان یک الزام است و برای رسیدن به اهداف سازمانی باید آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهیم گفت: آموزش ها در چند دسته تخصصی مربوطه به رشته فرد، دوره های عمومی برای تمامی کارکنان و مدیریتی بر مبنای نیازی که تشخیص داده می شود برگزار می شود
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی را به صورت الکترونیکی و ویدیو کنفرانس برگزار می کنیم خاطرنشان کرد: هزینه و زمانبر بودن و روند پاسخگویی کندتر به ارباب رجوع به دلیل عدم حضور در محل کار در دوره های حضوری از دلایل بردن دوره های آموزشی به سمت غیر حضوری بودن آن است.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با اشاره به مزایای برگزاری دوره های آموزشی اظهار داشت: در ارزیابی و ارزشیابی کارکنان، تمدید استخدام پیمانی و... اهمیت دارد بنابراین موظف هستیم آموزش و توانمند سازی کارکنان را داشته باشیم.
توقف استفاده از مزایای گواهینامه نوع دو از اواخر سال 1392
مهرانپور با اعلام اینکه تا سال 1390 افراد بر اساس مجموعه ای از آموزش هایی که می گذراندند گواهینامه نوع 2 دریافت می کردند گفت: از ابتدای سال 91 آئین نامه جدیدی بر دانشگاه حاکم شد که از مقاطع کارشناسی به بالاتر که از آن به عنوان گواهینامه پژوهشی تخصصی نام برده می شود افراد باید در یک آزمون جامع از سوی وزارت بهداشت شرکت می کردند که متاسفانه در اواخر سال 92 مسیر استفاده از مزایای این گواهینامه به طور کامل متوقف شد.
وی با اشاره به اینکه پیگیری سیاست های کلی و نقشه راهاصلاح نظام اداری در گروه تحول اداری انجام می شود گفت: تشکیل کمیته های تخصصی ابلاغی از وزارت بهداشت، سازمان مدیریت، استانداری ها، برنامه عملیاتی سه ساله اصلاح نظام اداری و مواردی از این قبیل که به بحث ارتقاء کارکنان و مجموعه دانشگاه کمک می کند در تحول اداری پیگیری می شود.
بازنگری و تشکیلات تفصیلی ساختار سازمانی مجموعه واحدهای دانشگاه در حال پیگیری و بروز رسانی است
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه از ایجاد 70 ردیف پست سازمانی هیات علمی برای دانشگاه در سال گذشته خبر داد و گفت: به دنبال سفر وزیر بهداشت در سال 93 و درخواست معاونت آموزشی و تاکید معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه پیگیری این مورد انجام شد.
مهرانپور اضافه کرد: تصویب تشکیلات تفصیلی بیمارستان 32 تختخوابی بشرویه که از مدت ها به دنبال آن بودیم و تصویب تشکیلات تفصیلی دانشکده پرستاری طبس که موافقت اصولی از مدتی قبل تر داشت و معاونت آموزشی موافقت قطعی آن را اخذ کرد نیز در سال گذشته انجام شد.
وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ تشکیلات تفصیلی، مجوز استخدامی در حوزه نیروی انسانی پیگیری می شود خاطرنشان کرد: بعد از اخذ مجوز از وزارت بهداشت، کارکنان از طریق آزمون و اعضای هیات علمی از طریق فراخوان و طی مراحل قانونی جذب دستگاه می شوند.
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه با بیان اینکه بازنگری تشکیلات تفصیلی بیمارستان ها در دستور کار مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت قرار گرفته است اشاره ای به وضعیت تشکیلات بیمارستان های استان نمود و گفت: در سال 94 موفق شدیم تشکیلات تفصیلی مراکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) و ولیعصر(عج) بیرجند، شهید مصطفی خمینی طبس را دریافت کنیم و حتی مجوز استخدام آنها ابلاغ شد و تا حدودی نیروی انسانی مورد نیاز پوشش داده شد.
مهرانپور با اظهار اینکه بازنگری تشکیلات تفصیلی سایر بیمارستان ها در حال پیگیری و بروز رسانی است اظهار داشت: سال گذشته در مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) 130 مورد افزایش پست سازمانی، ولیعصر(عج)رشد 2 برابری و در بیمارستان طبس نزدیک به 3 برابر رشد ارتقاء تشکیلات تفصیلی داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: انشالله امسال پیگیری در خصوص ابلاغ تشکیلات تفصیلی مرکزآموزشی درمانی پژوهشی رازی را نیز تا حصول نتیجه در دستور کار خواهیم داشت.
مدیر نوسازی و تحول اداری با بیان اینکه بازنگری تشکیلات دانشکده ها، اورژانس ها و... در دستور کار است گفت: ساختار سازمانی دانشگاه و نمودار سازمانی ستاد دانشگاه با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت در سال 93 به هیات امنای دانشگاه، اصلا پاسخگوی نیاز نیست که با تاکید رئیس دانشگاه و پیگیری های متعدد هئیت رئیسه انجام شده، بازنگری تشکیلات ستاد در اولویت قرار دارد
مهرانپور اضافه کرد: گاهاً همکاران ستادی به دلیل نبود پست سازمانی، مدت 7 الی 8 سال با یک ابلاغ انشایی فعالیت می کنند اما نتوانستند از مزایای پست در حکم استخدامی خود استفاده کنند.
قول مساعد رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت برای پیگیری رفع مشکلات دانشگاه
وی اشاره ای به سفر دکتر سالاریان زاده رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در هفته گذشته به دانشگاه داشت و گفت: بازدید از شبکه های بهداشتی درمانی سربیشه، نهبندان و بیمارستان های این دو شهر و برگزاری نشست هئیت رئیسه دانشگاه از برنامه های این سفر بود
مدیر نوسازی و تحول اداری دانشگاه اضافه کرد: در این بازدیدها دکتر سالاریان زاده از نزدیک در جریان مشکلات ساختاری دانشگاه قرار گرفت و قول های مساعدی برای پیگیری رفع مشکلات و نیازهای دانشگاه داد.
مهرانپور با تشکر ویژه از حمایت های معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه که برای تحقق اهداف این مدیریت پشتیبان و همراه ما هستند و کمک های شایانی دارند گفت: از زحمات همکاران مدیریت نوسازی و تحول اداری نیز که علیرغم کمبود نیروی انسانی با توانمندی بالا و تعهد به فعالیت مشغول هستند قدردانی می کنم و امیدوارم در سال 95 بتوانیم با همت و تلاشی بیشتر برای ارتقاء دانشگاه گام برداریم.
کپی لینک کوتاه خبر:
نظر دهید